Forum BiochemiaUrody - Strona Barbary Kwiatkowskiej (TYLKO-DO-ODCZYTU) Strona Główna BiochemiaUrody - Strona Barbary Kwiatkowskiej (TYLKO-DO-ODCZYTU)
Pielęgnacja skóry poparta faktami
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krostki wokol ust (dermatoza okołoustna)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BiochemiaUrody - Strona Barbary Kwiatkowskiej (TYLKO-DO-ODCZYTU) Strona Główna -> Problemy skórne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BasiaKwiatkowska
Administrator



Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 633
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy

PostWysłany: Pią 18:30, 23 Cze 2006    Temat postu: Krostki wokol ust (dermatoza okołoustna)

Cytat:
Moj problem ciagnie sie latami (obecnie mam 24 lata). Wokol ust, a przez ostanie 1,5 roku takze na policzkach, pojawiaja sie charakterystyczne krostki. Tworza one skupiska, potem czerwone placki i bardzo dlugo sie goja. Pojawiaja sie tez krostki przypominajace pryszcze. Poczatkowo myslalam ze to jakies uczulenie. Uzywalam przez dlugi czas sterydy (silne, niestety). Od pol roku lecze sie u innego dermatologa, niestety problem pozostal. Obecnie zrezydnowalam na jakis czas z Rozexu i smaruje twarz Metroruborilem. Nie jest zle, ale krostki jak byly tak sa. Jesli jedne sie wylecza, pojawiaja sie nastepne. Slyszalam ze w niektorych przypadkach sprawdza sie leczenie tego typu zman Zinerytem.

Czy takie leczenie przyniesie w koncu efekty? Jak pielegnowac taka skore? Moze brac jakies witaminy? Bede wdzieczna za wszystkie wskazowki!

Pozdrawiam!

ayem

Wysłany: 05 Sie 2005 10:56 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------

nie wiem czy moge zaryzykowac stwierdzenia na odleglosc ale to wyglada na dermatoze okoloustna

http://luskiewnik.strefa.pl/acne/acne_symptom.html pkt 11 i 9

jesli dobrze rozumiem to w tym przypadku sterydy tylko pogarszaja sprawe
=========================
Basia
Site Admin


Wysłany: 11 Sie 2005 03:14 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------

Jesli jest to zapalenie okoloustne, czyli wyglada to podobnie jak na zdjeciu podanym przez Ayem lub tutaj:
http://dermnetnz.org/acne/perioral-dermatitis.html

To pierwsza rzecz jaka mi przyszla do glowy to sprobuj przestac uzywac past z fluorem i po kilku tygodniach sprawdz czy to mialo jakikolwiek wplyw.

Zapytaj lekarza co sadzi o takiej diagnozie lub szukaj innego, zwlaszcza, ze jest to dlugotrwale schorzenie.

Zapalenie okoloustne -perioral dermatitis traktuje sie tak jak tradzik rozowaty i leczy podobnymi metodami. Ciezko wyleczyc je calkowicie, ale podobnie jak przy tradziku rozowatym stara sie je zalagodzic. Calkowite wyleczenie jest mozliwe jesli stan jest spowodowany konkretnym czynnikiem jak np. fluorem w pascie lub szczepami bakteryjnymi, grzybami. Znalezienie odpowiedniej metody to niestety kwestia prob i bledow.
- Schorzenie najczesciej dotyczy kobiet w wieku 20-45 lat.
- Zwykle jest to schorzenie chroniczne, dlatego wymaga od pacjenta cierpliwosci, systematycznosci i wiedzy, latwiej mu bedzie unikac niekorzystnych czynnikow oraz obserwacji i znajomosci zachowan wlasnej skory.
- Przyczyny sa jak to zwykle bywa nie znane, mozliwe czynniki to naduzywanie steroidow, fluor w pastach do zebow, naduzywanie kosmetykow nawilzajaco/natluszczajacych, grzybice lub zakazenia bakteryjne, problemy hormonalne w tym takze tabletki antykoncepcyjne, zakazenie Demodex follicularis, co powinno byc wykluczone za pomoca testow, kuracje lekami wplywajacymi na uklad immunologczny stosowane w przypadku nowotworow, sklonnosci do tradziku rozowatego w rodzinie.
- Czynniki, ktore moga nasilac objawy sa takie same jak w przypadku tradziku rozowatego i cer naczynkowych:
W przypadku takich naczynek rzeczywiscie uwazaj na kwasy AHA i silne retinoidy. Dobrze, ze zima zabezpieczasz skore, przed wahaniami temperatury. W testach na czynnki, ktore powoduja reaktywnosc naczynek wyszlo, ze glowne to:
- alkohol spozywany oraz duza ilosc alkoholu w produktach stosowanych zewnetrznie,
- produkty stosowane zewnetrznie zawierajace duze ilosci alkoholu, aceton, skladniki zapachowe, mechaniczne peelingi, silne detergenty w produktach myjacych,
- Stres, emocje,
- zywnosc- glownie ostre przyprawy, ocet, marynaty, miesa i wedliny konserwowane azotanami,
- lekarstwa - zawierajace: beta-blokery, blokery kanalow wapniowych np, nifedipine, poza tym leki zawierajace amiodarone, sterydy, minoxidil, morfine, cyklosporyny, witamine B3 w duzych ilosciach, nitrogliceryne, ondansetron, papaverine, sildenafil, tacrine, urecholine,
- Promieniowanie UV
- Temperatura - wysoka czyli gorace kapiele, gorace napoje (kawa moze powodowac reaktywnosc ze w zgledu na wysoka temperature a nie zawartosc kofeiny), sauna oraz duze, szybkie zmiany temperatur,
- zewnetrznie stosowane masci na steroidach,
- inne np. wiatr, mycie twarzy gabkami czy innymi szorstkimi myjkami, czeste dotykanie twarzy


W przypadku takich naczynek rzeczywiscie uwazaj na kwasy AHA i silne retinoidy. Dobrze, ze zima zabezpieczasz skore, przed wahaniami temperatury. W testach na czynnki, ktore powoduja reaktywnosc naczynek wyszlo, ze glowne to:
- alkohol spozywany oraz duza ilosc alkoholu w produktach stosowanych zewnetrznie,
- produkty stosowane zewnetrznie zawierajace duze ilosci alkoholu, aceton, skladniki zapachowe, mechaniczne peelingi, silne detergenty w produktach myjacych,
- Stres, emocje,
- zywnosc- glownie ostre przyprawy, ocet, marynaty, miesa i wedliny konserwowane azotanami,
- lekarstwa - zawierajace: beta-blokery, blokery kanalow wapniowych np, nifedipine, poza tym leki zawierajace amiodarone, sterydy, minoxidil, morfine, cyklosporyny, witamine B3 w duzych ilosciach, nitrogliceryne, ondansetron, papaverine, sildenafil, tacrine, urecholine,
- Promieniowanie UV
- Temperatura - wysoka czyli gorace kapiele, gorace napoje (kawa moze powodowac reaktywnosc ze w zgledu na wysoka temperature a nie zawartosc kofeiny), sauna oraz duze, szybkie zmiany temperatur,
- zewnetrznie stosowane masci na steroidach,
- inne np. wiatr, mycie twarzy gabkami czy innymi szorstkimi myjkami, czeste dotykanie twarzy

Z lekow stosuje sie:
- antybiotyki: doxycyklina, tetracykliny, minocykliny
- kwas azelainowy
- adapalene - Differin
- metronizadol
- erytromycyna zewnetrznie
- Izotretinoina wewnetrznie - Roaccutane/Accutane/Izotec
- unika sie wszelkich tlustych masci
Czasem na poczatku stosuje sie tzw. kuracje "Zero" czyli odstawia sie wszystko, wszelakie kosmetyki, aby sprawdzic, czy czasem ich naduzywanie nie bylo jedna z przyczyn pogarszania sie choroby i braku poprawy mimo stosowania lekow.

Wiecej tutaj:
http://emedicine.com/derm/topic321.htm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BiochemiaUrody - Strona Barbary Kwiatkowskiej (TYLKO-DO-ODCZYTU) Strona Główna -> Problemy skórne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin